• HOME
  • AI IN DE KLAS
  • DOEL VAN DE TRAINING
  • BEST PRACTICES
  • BEGELEIDING STARTENDE LERAREN
  • CONTACT
 
 


 Ik ben Remco Clasquin, eigenaar van EduLab.


17 jaar ervaring in het onderwijs, als wiskundedocent en lerarenopleider. Sinds 2020 schoolcoördinator Opleiden & Begeleiden voor de Wolfert van Borselen scholengroep in Rotterdam, waar ik vanuit de AD leiding geef aan een team schoolopleiders en een team docentbegeleiders en vanaf januari 2024 clusterleider bij de Opleidingsschool Rotterdam (OSR), het grootste samenwerkingsverband voor opleiden van leraren voor voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs.


Ik heb een grote interesse in technologie. Binnen het onderwijs vertaalt zich dat in nieuwsgierigheid naar de inzet van onder andere artificiële intelligentie, om mijn lessen aantrekkelijker te maken, leerlingen van directe en gepersonaliseerde feedback te voorzien en de efficiëntie van mijn werk sterk te vergroten.


In mijn master Leren en Innoveren heb ik me bezig gehouden met onderzoek naar de behoeften van startende leraren in het voortgezet onderwijs, zowel om verder te professionaliseren als om uitval te voorkomen. Aanbevelingen uit wetenschappelijk onderzoek heb ik met mijn collega's vertaald naar beleid en begeleidingstrajecten.

Ik coach docenten op individuele basis, help schoolorganisaties een begeleidingsstructuur in te richten die ervoor zorgt dat docenten groeien en behouden blijven voor de school, en richt samen met scholengroepen structuren in voor het opleiden van leraren.


 


 
 
  • HOME
  • AI IN DE KLAS
  • DOEL VAN DE TRAINING
  • BEST PRACTICES
  • BEGELEIDING STARTENDE LERAREN
  • CONTACT